
Witte anjer als blijk van waardering voor veteranen
AlgemeenHATTEM - Het is vandaag Nationale Veteranendag. In Hattem begon de dag al vroeg met het hijsen van de veteranenvlag bij het Witte Anjerperkje bij de Dijkpoort en het stadhuis.
Ter gelegenheid van veteranendag draagt ook burgemeester Marleen Sanderse de witte anjer, het nationale symbool van erkenning en waardering voor veteranen. Het Nationaal Comité Veteranendag riep gemeenten op om met het dragen van de witte anjer hun waardering uit te spreken voor de ruim 100.000 Nederlandse veteranen. In een brief aan gemeenten werd ook gevraagd inwoners te stimuleren de Nederlandse vlag uit te hangen op Veteranendag.
Hattem telt ruim tachtig veteranen, die zich tijdens uiteenlopende missies wereldwijd hebben ingezet voor vrede, vrijheid en veiligheid. Jaarlijks organiseert de gemeente samen met de Hattemse veteranen een lokale Veteranendag, die dit najaar plaatsvindt. Vanwege de verwachte hitte is het programma van de landelijke Veteranendag in Den Haag aangepast.
Lees verder in de krant van volgende week.




















