
Hattem eert veteranen op Nationale Veteranendag
AlgemeenHATTEM – Op zaterdag 27 juni mag de vlag uit want dan staat Nederland stil bij de inzet van veteranen tijdens de Nationale Veteranendag. Op deze dag spreekt het land zijn waardering uit voor militairen die zich hebben ingezet voor vrede, vrijheid en veiligheid, zowel in Nederland als daarbuiten.
Ook in Hattem wordt aandacht besteed aan deze bijzondere dag. Bij het Witte Anjerperk bij de Dijkpoort wordt de veteranenvlag gehesen. De witte anjer is het nationale symbool van erkenning en waardering voor veteranen.
Hattem telt ruim tachtig veteranen. Het gaat om (oud-)militairen van verschillende leeftijden die tijdens uiteenlopende missies wereldwijd hebben gediend in dienst van Nederland. Met hun inzet hebben zij bijgedragen aan vrede, vrijheid en rechtsorde in verschillende delen van de wereld.
Als blijk van waardering organiseert de gemeente jaarlijks samen met de Hattemse veteranen een lokale Veteranendag. Tijdens deze bijeenkomst staan ontmoeting, erkenning en waardering centraal. De Hattemse Veteranendag vindt plaats in het najaar.
Met de Nationale Veteranendag wil de gemeente stilstaan bij de belangrijke bijdrage die veteranen hebben geleverd en nog altijd leveren aan de samenleving.


















