Afbeelding

Afscheid met een lach en een traan van directeur Conny Wencker

· leestijd 1 minuut Algemeen

HATTEM – Positief, altijd in voor iets leuks en met een groot hart voor de mensen om haar heen. Het glas is voor Conny Wencker altijd halfvol. Acht jaar lang stapte ze iedere dag met plezier op haar rode fiets om via de rode brug naar Hattem te rijden, als directeur van De Vlonder en Het Palet. Vanaf het nieuwe schooljaar verruilt de sympathieke Zwolse het Hattemse onderwijs voor een nieuwe uitdaging.

Cirkel

Voor Conny Wencker (56) voelt die stap als het rondmaken van een cirkel. Aan het einde van dit schooljaar neemt zij afscheid van De Vlonder en Het Palet, de twee openbare basisscholen waar zij leiding aan gaf. Tegelijkertijd sluit zij daarmee ook een periode van twintig jaar af binnen OOZ (Openbaar Onderwijs Zwolle en Regio).

Dankbaar

Als Conny terugkijkt overheerst vooral dankbaarheid. “Deze baan had ik nooit op deze manier kunnen doen zonder mijn twee rechterhanden, Evelyn Bredewoud en Christina Tuynman, en natuurlijk de beide teams. We hebben samen veel kunnen betekenen voor de Hattemse kinderen. Daar kijk ik met trots op terug. Ik gun de scholen een nieuwe directeur die verder bouwt op wat er nu staat en de scholen nog verder laat bloeien.”

Afscheidsreceptie

Op 2 juli vindt van 14.30 tot 16.30 uur op Het Palet een afscheidsreceptie plaats. Ouders, collega’s en andere belangstellenden zijn van harte welkom om afscheid te komen nemen.

Zelf kijkt ze met gemengde gevoelens vooruit. “Het is een afscheid met een lach en een traan. Het is spannend om weer verder te gaan, maar het biedt voor iedereen ook weer kansen. Het leven is een reis waarbij je iets achterlaat, maar zeker ook veel moois meeneemt.”

Lees het gehele artikel in de krant van deze week.

Stuur jouw foto
Mail de redactie
Meld een correctie

Abonneer gratis

op de digitale krant en op
de wekelijkse nieuwsbrief.