Afbeelding
.

Aftrap Social media Challenge Hanzestad Hattem

· leestijd 1 minuut Algemeen

HATTEM - Visit Hattem organiseert samen met Hanzesteden Marketing een maand lang een Social media Challenge voor vrijetijdsondernemers in de gemeente Hattem. Op die manier willen de Hanzesteden juist in coronatijd hun online gastvrijheid voor bezoekers en de Social media kennis van haar ondernemers versterken. 

Programma 

De online kick-off vindt plaats op maandag 17 januari van 19:30 tot 21:00 uur. Social media expert Hester Timmerman deelt haar kennis tijdens een interactieve workshop. Sarel Tempelman vertelt over de subsidiemogelijkheden die hij beschikbaar heeft voor vrijetijdsondernemers. En coördinatoren van Visit Hattem Sonja Schultz en Marije van Loenen geven een bondige update over de activiteiten van Visit Hattem. Alle deelnemers kunnen vragen stellen over de opzet van de Social media Challenge, die de dag erna begint. 

Challenge

“Alle deelnemers aan de challenge krijgen een maand lang dagelijks een mini-opdracht waarmee ze direct aan de slag kunnen. Met tips voor meer interactie op Facebook, Instagram en Google Mijn Bedrijf, acties waarmee ze elkaar kunnen steunen en met originele content inspiratie. Zo houden ze contact met hun klanten en gasten, wordt het Hanzeverhaal steeds bekender en kan het uiteindelijk meer omzet opleveren”, aldus Visit Hattem coördinator Sonja Schultz.

Aanmelden

Op de website www.hanzestedenmarketing.nl staat meer informatie over het programma. Online aanmelden voor de kick-off op 17 januari en de challenge is gratis, maar wel verplicht en kan op: www.toerismevan.nl/aanmelden-social-media-basics-hattem. Deelname is geschikt voor zowel ondernemers met basiskennis van Social media als echte Social media experts.

Mocht je 17 januari niet kunnen: geen probleem, je kunt je gewoon aanmelden en meedoen met de challenge de rest van de maand.

Internationale samenwerking

Hattem en 13 andere Hanzesteden in de Duits-Nederlandse grensregio werken grensoverschrijdend samen met steun van de Europese Unie (INTERREG-project). Het doel is de Hanzebeleving bij zowel de bezoeker als de inwoner te versterken. Het project wordt gecoördineerd door Toerisme VAN en Marketing Oost (Hanzesteden Marketing).